الموجز
رئيس التحريرياسر بركات
الأحد 7 يوليو 2024 05:43 صـ 1 محرّم 1446 هـ
أهم الأخبار

أزمة صحية صعبة.. شاهد سر اختفاء أورتيجا المفاجئ

أورتيجا
أورتيجا

قال مطرب المهرجانات أورتيجا، إن سبب اختفاءه عن جمهوره، خلال الفترة الماضية، يعود لإصابته بكسر وشروخ في قدمه، وأنه تعمد إخبار جمهوره بحالته الصحية لكي لا يظن أحدًا أنه أصبح متكبرًا، وذلك من خلال الاستوري الخاص بحسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام".

منشور أورتيجا

شارك أورتيجا جمهوره بصورة لقدمه وهي داخل الجبيرة، وكشف خلالها أن حالته الصحية هي التي منعته من التواصل مع أحدًا خلال الفترة الماضية، وعلق عليها قائلًا:" "الفترة اللي فاتت أنا كنت تعبان جدًا ومحدش يعرف ومش بحب أقول، وناس كتير مكنتش بتعرف توصلي لإني بجد كنت تعبان أوى والله، النهارده زاد التعب أكثر وبقى 2 کسر و4 شروخ في رجل واحدة، أنا ليه نزلت ده دلوقتی علشان متفهمش غلط والناس تديني عزري، علشان في ناس معينه بقيت بتتكلم بطريقه إن أورتيجا بيتنك والشغل التعبان ده".

وفسر أورتيجا أن مرضه يعود لتعرضه للحسد، قائلاً:"عاوز أقولكم أورتيجا بيتنفخ، فى حبيت أوضح للناس اللي مش فهمه حاجة، وأنا فهمتكم أدوني عزري بقي، والحمد لله والشكر لله طبعًا على كل حاجه بتحصل ويارب أبعد عننا العين علشان بقت مکشوفه وواضحة أوي".

آخر أغاني أورتيجا

وفي سياق آخر، طرح المطرب أورتيجا مؤخرًا أغنية "مفاجأة"، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير" يوتيوب"، وهي من كلمات وألحان أمير شيكو، وميكس وماستر طارق حشيشو.

اقرأ أيضًا:


أورتيجا يطرح أحدث أغانيه ”مش فارقة معايا”


أورتيجا يستعد لطرح أحدث أغانيه ”مش فارقة معايا”

nawy