بعد وفاته.. الوصية الأخيرة للفنان تامر ضيائي

تامر ضيائي
تامر ضيائي

وفاة تامر ضيائي.. أعلن الفنان محمد علي رزق عن وفاة الفنان تامر ضيائي، حيث نشر عبر حسابه على فيسبوك: "لا حول ولا قوة إلا بالله صديقي وأخويا الكبير عشرة عمري تامر ضيائي في ذمة الله.. الله يرحمك يا تامر ويجعلك من أهل الجنة ويعوضك عن تعبك في الدنيا.. نسألكم قراءة الفاتحة والدعاء له بالرحمة والمغفرة."

وصية تامر ضيائي


كشف الفنان تامر ضيائي عن وصيته بعد نجاته من جلطة قلبية في الأيام الماضية، حيث أوصى محبيه بالدعاء له عند رحيله وبضرورة مشاركتهم في جنازته، مؤكدًا على أن حضور الجنازة يزيد من ثوابه.

## منشور تامر ضيائي على فيسبوك


نشر تامر ضيائي منشورًا على فيسبوك قال فيه: "بوست الوصية ده هيفضل باين على صفحتي لحد ما أموت.. الحقيقة اللي كلنا عارفينها ومتأكدين منها إننا كلنا ربنا كتب لنا إننا نموت في ميعاد محدد غير معروف. عشان كده كتبت الكلام ده لإني محتاج حاجات معينة تتعمل وحاجات خايف تتعمل وأنا مش عايز حد يعملها لمجرد إنها معروفة."

وتابع: "دي وصيتي صلاة الجنازة أهم من العزا، وهي اللي كل ما العدد زاد كل ما ثوابي كان أكثر، فأرجوكم تصلوا عليّ، مش شرط تيجوا العزا وياريت لو اتعمل في البيت أو مكان بسيط بفلوسه تطلعولي صدقة جارية أفضل. من فضلكم لم يثبت أو يتفق عليه عمل خاتمة قرآن للمتوفي إنها هتوصله، بس مثبت إن الدعاء والصدقة بيوصلوا للميت، فرجاء دي بالذات بلاش وادعولي الوقت اللي هتقروا فيه جزء فضوا نفسكم واقعدوا ادعوا فيه."

اقرأ أيضًا:

تطورات الحالة الصحية للفنان تامر ضيائي

بعد تألقه في مسلسل صيد العقارب.. إشادات واسعة بأداء محمد علي رزق

تم نسخ الرابط