هبطل أروح ملهى ليلي لما أكون عليت سعري.. أبرز تصريحات عمر كمال (فيديو)
عمر كمال.. تصدر المطرب عمر كمال التريند، وذلك بعدما حل أمس ضيفًا في أحد البرامج الفنية مع الإعلامية أميرة بدر، حيث كشف خلال اللقاء عن كواليس حياته الشخصية، وعن سبب رفضه للظهور في برنامج رامز جاب من الآخر مع النجم رامز جلال، وعن كواليس علاقته بالنجم محمد فؤاد، وسبب عدم استعانته براقصات في كليباته، وغيرها من الأمور التي نرصدها لكم في السطور التالية.
تصريحات عمر كمال
قال عمر كمال، أن سبب رفضه للظهور في برنامج رامز جاب من الآخر أنه كان يعلم لأنهم يريدون طرفًا آخر للظهور معه في تلك الحلقة، وأنه لم يرغب في ذلك، ولم يفرق معه أموال تلك الحلقة، قائلاً:"أنا مرضتش، مكنتش عايز أظهرها للجمهور معايا أصلًا في صورة واحدة، وهما كلموني وعرفت أنهم هيجبوها وأنا رفضت وقولت مش هروح، مش حابب إن اسمي يرتبط بالعلاقة دي، ومحبتش إن اسمي يتحط معاها، ومش فارق معايا الفلوس بتاعة البرنامج الحمد لله ربنا كارمن".
عمر كمال: بحب محمد فؤاد وعلاقتي بيه طيبة جدًا
كما تحدث المطرب عمر كمال، عن علاقته بالنجم محمد فؤاد، لافتًا أنه لا يعلم السبب وراء عدم دعوته له لحضور حفل زفاف نجله، لكنه يحبه كثيرًا، قائلاً:" أنا بحب محمد فؤاد جدًا من جوا ومن برا، و بشوفه بيدافع عني، وهو أستاذي وحبيبي ومقللش مني في مرة وبحترم فيه الجزء ده، واتشرفت أنه غنى معايا وعلاقتي بيه طيبة جدًا، ممكن يكون نسي إنه يعزمني على فرح ابنه، ومش زعلان مش مشكلة ومش هبقى متطفل على الناس، الراجل نسي، وفي حبايبه جدًا مراحوش الفرح، وممكن هما ميكونوش عايزين اللون الشعبي والمهرجانات في الفرح".
سبب عدم استعانة عمر كمال براقصات
وأكد عمر كمال، على أن عدم استعانته بالراقصات في كليبات أغانيه إرضاءً لوالدته، مُعلقًا:" بقيت بتجنب وجود الرقاصات في كليباتي، علشان مزعلش أمي لأنها بتقعد تقولي اتقي ربنا وأخوك شغال معاك وعنده ابن، وهي بتزعل جدًا لو لقت واحدة بترقص جنبي، وتقولي اتقي ربنا، وأول حاجة ربنا هيحاسبني عليها أنا أذيت مين، وإيه الحرام اللي أنا عملته في إني فرحت ناس،أنا لسة بشتغل في ملاهي ليلة، ومبتضايقش لو حد رمى فلوس، دي لغة التحية هناك وهما بيجيبوا عمر كمال علشان يجيبوا فلوس أكتر، وأي حد بيشتغل في ملهى ليلي بيترمي عليه فلوس، ومش كل الناس اللي جاية عارفة أن دي فلوس بتتأجر علشان يتعمل بيها شو، وفي ناس بترمي فلوس ودولارات بجد، وهبطل أروح ملهى ليلي لما أكون عليت سعري أو نجحت كمان شوية".
وقال عمر كمال أنه يتمنى الارتباط بفتاة تساعده على بناء مستقبله، وتكون غير مشهورة، مُعقبًا:"نفسي طبعًا يكون في واحدة تمشي معايا الرحلة، والمهم أن هي تيجي تبني معايا مستقبلي مش جاية تبني مستقبلها هي، وعايز واحدة شغلها الشاغل عمر، وأنا هدلعها وهتبقى ست الدنيا كلها وهتلف معايا العالم كله، وأنا اللي هتجوزها مش هيكون ليها تطلعات في الشهرة".
مهن عمر كمال قبل التمثيل
كما تطرق عمر كمال، للحديث عن مقطع الفيديو الذي تحدث خلاله عن عمله في بنزينة، لافتاً أنه عمل في مهن كثيرة منذ أن كان عمره 13 عامًا، منها أنه كان يقوم ببيع شرائط دينية تتضمن آيات من القرآن وبعض الأدعية، مُتابعًا:" كنت بنزل العتبة اشتري جملة وأركب القطر من السويس لغاية محطة عين شمس وأروح العتبة، وأبويا كان شيخ وعايز يحطني في شغلانة كويسة، وكنت ببيع الشريط بـ 2 جنيه، وكنت ناصح جدًا وشاطر، وكنت بروح المنصورة للشيخ محمد حسان، وأسجل الخطبة بتاعته على الشريط وأروح لشركة الطباعة في العتبة وأطبع 1000 نسخة، وكنت بيبع الخطبة وهي لسة مش مع حد، كنت بفرش ملاية سرير ومقسم عليهم الشرايط،كنت بكسب مثلا 100 أو 120 أو 200 جنيه في اليوم، وبعد كده أبويا مات، وروحت اشتغلت بتاع براويز، واشتغلت في محل جزم وكنت بحب الشغلانة جدًا، وكنت حافظ مخزن الجزم كله، مكنش شغل مهين والمهين أني مكونش عارف أصرف على نفسي".
وأوضح عمر كمال، أنه بالفعل كان على علاقة عاطفية بـ ندى الكامل، طليقة الفنان أحمد الفيشاوي،وأنه كان يتمنى ألا يعلم الجمهور بذلك الأمر، قائلاً:" أنا مبحبش اتعرف بموضوع عاطفي أو شخصي، وزعلت لما علاقتي اتعرفت لأن مردودها عند الناس مكنش كويس ومش عارف الناس شافت الموضوع إزاي، أنا في الفترة دي مكنتش متزن نفسيًا ومكنتش بنام غير بأدوية ومهدئات، وسلوكي مكنتش مظبوطة، والأدوية كانت مأثرة عليا لدرجة أن ممكن حد ياخد مني مبلغ وأنسى خالص، وكنت باخد الأدوية دي بدون علم وناس وصفتلي ودخلت في متاهة، والموضوع قلب معايا بهلوسة، ومرة مدير أعمالي راح جابني من على الدائري وأنا خابط العربية، وتاني يوم معرفتش أني عملت كده، والسنة والنص دي أثرت على شغلي".
وأكد عمر كمال على أن ارتباطه بندى الكامل لم يكن فاتحة خير عليه، مُتابعًا:" ممكن الغلط يكون من عندي لأني عملت في نفسي كده، هي مكانتش فاتحة خير عليا والمفروض الإنسانة اللي معايا لما تلاقيني بميل ناحية الغلط متميلش معايا لأ تعدلني، تجربة مكانتش حلوة عليا السلبي فيها أكتر من الإيجابي، وأنا اللي خدت قرار الانفصال لأني كنت بقع ومش نفسي، أنا حبيتها أكيد ولكن التجربة ضرتني".
وأكد عمر كمال على أن قرار انفصاله عنها كان صحيحاً، وأن علاقته بها كانت سببًا في عصيانه لله، مُعقبًا:" ممكن أكون في علاقة وعصيت ربنا، فا ربنا يديني قلم ويكسرني علشان يسمع صوتي، وأنا فوقت وحاولت ترجعني وأول ما أتأكدت أني مش راجع شوفت الوش التاني، وناس تانية ظهرت، وبدأ ربنا يبينلي حكمته وأن قراري صح، وفوقت والدنيا بقت أحلى كتير".
اقرأ أيضًا: