بعد حريق سيارته.. أحمد وزينب يبنيان مسجداً صدقة على حياتهما

اليوتيوبر أحمد حسن
اليوتيوبر أحمد حسن وعائلته

أعلن اليوتيوبر أحمد حسن وزوجته زينب، عن بناء مسجداً سيكون صدقة جارية على حياتهما وذلك بعد حريق سيارته بلا سبب على الطريق الدائري، حيث شارك متابعيه عدة صور تجمعه بزوجته عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.

وكتب أحمد حسن قائلاً: "قررنا نبني مسجد بإذن الله ويكون صدقة جارية على حياتنا وشكر لربنا على انذاره لينا وأنه أنقذنا من الموت.. والحمد الله أننا بخير وخرجنا من العربية بدون أي ضرر وبحمد ربنا كل يوم اني شايف مراتي وبنتي قدام عنيا لأنهم عندي بالدنيا وما فيها".

وقد أعلن اليوتيوبر أحمد حسن من خلال منشوراً عن استيائه الشديد بعد اندلاع سيارته مطالباً بتعويض من شركة سيارات قائلاً: "الحمد الله على كل شىء أولا أنا مش زعلان من اللي حصل لانوا في الاول والاخر قضاء وقدر وبحمد ربنا اني خرجت من العربية أنا ومراتي وبنتي سالمين غانمين لاني كل ما بشوف منظر العربية.. بعد ما اتحرقت واتخيل ان احنا لو كنا جواها وملحقناش نخرج منها قبل ما تتحرق كان هيحصل لنا ايه قلبي بيوجعني جداً".

وتابع: "اللي حصل بالظبط كالتالي كنت راكب العربية أنا وزوجتي وبنتي ورايحين مشوار بليل فجأة بدون أي مقدمات العربية تطلع دخان وعربية ماشية جنبنا تنبهنا بده فروحنا نازلين بسرعة من العربية وبعدت مراتي وبنتي بعيد عن العربية وفجأة الاقيها بتولع".

تم نسخ الرابط